Elämä on tarkoitettu elettäväksi, arki jaettavaksi ja herkut nautittavaksi!

Tampereen Vanhemmat ry haluaa kiittää jokaista neljääkymmentä jäsenyhdistystämme ja niiden aktiiveja kuluneesta lukukaudesta.

Voitte antaa itsellenne kympin todistuksen; olette olleet ainutlaatuisia ihmisiä tukemalla ja kannustamalla oman koulunne oppilaita, vanhempia, henkilökuntaa ja opettajia. Olette tarjonneet yhteistä tekemistä, mahdollistaneet yhteisöllisyyttä ja ystävyyttä. Tämän kaiken olette tehneet oman perheenne, työnne, harrastustenne ja arkenne ohessa. Se lasten ja perheiden ilo on käsin kosketeltavaa,  kun he näkevät ponit ja hattarat koulun pihassa, käyvät luokkaretkillä, saavat maustepöydän ruokalaan tai uusia välituntileluja aktivoimaan ulkoilua, ja siksi me vanhempainyhdistysaktiivit teemme tätä vuodesta toiseen.  TreVaryssa olemme huomanneet, että yhä useampi  tamperelainen vanhempainyhdistys on otettu ilolla vastaan yhteisöllisissä oppilashuoltoryhmissä, missä pääsee vaikuttamaan koulun arkeen ja hyvinvointiin perheiden ja vanhempien näkökulmasta.

TreVaryn hallitus on jatkanut kuntatason ja maakuntatason vaikuttamista ja verkostoitumista. Olemme säännöllisessä yhteistyössä Tampereen kaupungin, Pirhan, Voimian ja muiden  perheiden parissa toimivien yhdistysten kanssa ajamassa koululaisten ja heidän perheiden asioita. Yhteistyössä on voimaa!

Sen lisäksi olemme jalkautuneet kaupunginosa- ja vanhempainyhdistysten tapahtumiin kuluneen kevään aikana, ja mielellämme tulemme syksylläkin järjestämiinne tapahtumiin kertomaan vanhempaintoiminnasta.

Uusinta uutta keväällä, oli kaupungin opetustoimen johdon koollekutsuma koulujen vanhempainyhdistysten keskustelutapaaminen. Toivottavasti siitä tulee pysyvä käytäntö, ja tilaisuus vaikuttaa lastemme kouluihin ja oppilaitoksiin.

Vaikka koululaiset vasta kirmailivat kesälaitumille ja vanhempainyhdistykset lopettelevat toimikauttaan, haluamme muistuttaa syksystä. TreVarylla on erilaisia matalan kynnyksen työryhmiä, minne otetaan uusia innokkaita jäseniä mukaan. Niistä saat lisätietoa yhdistyksen nettisivuilta. Vuosikelloon kannattaa merkitä  vuosikokouksen lisäksi, kouluvuoden alun suojatiepäivystykset ja Aamulehden ”Älä aja päälle” -kampanja, vanhempainillat ja yhdistyksen toiminnan esittely, Koulun ja kodin päivä 27.9. ja  Lapsen oikeuksien viikko 18.-24.11. jolloin Tampereen Vanhemmat haastavat teidät mukaan kiusaamisen vastaiseen ”Pukeudu keltaiseen” -tempaukseen. Samaisella viikolla pyritään järjestämään uusille yhdistysten puheenjohtajille jo perinteeksi muodostunut PJ-kaste sekä Vanhempainliiton liittokokous 24.11.24.

Tampereen Vanhemmat ry hallituksen jäsenet toivottavat teille kaikille upeille vanhemmille aurinkoista ja rentouttavaa kesää!